Elektromobil na Déčku ZZ-Velký závod

18. srpna 2017 v 14:57 | dvě TeReziA |  Příroda a Přírodní vědy

Zachraňme Zemi

Velký závod

Bystrá Žofie.
Akční agent Max.
Papouch Hero.
Na svojí misi chtějí zachránit Zemi.
ÚžasnýÚžasnýÚžasný
Odhalili další zlotřilost profesora Extina.
Proč si nedá pokoj?
Je to super padouch, který bydlí v domě z ropy.
Tentokrát si postavil závodní auto, nejškodlivější auto na světě, má obrovskou spotřebu, děsně kouří
a špiní všechno kolem sebe.
Extin s ním vyhrává jeden závod za druhým. Když bude dál takhle úspěšný, brzy si všichni lidi budou chtít takové auto koupit. To bude ale celá planeta za chvíli hrozně zaneřáděná.
Extin má tajný sklad, ve kterém schovává všechny ekologické vynálezy, které někomu ukradl.
Plačící
Jak můžeš vědět, že ekologická auta nejsou dostatečně výkonná?
Myslím, že bych vám měl říct něco o alternativních pohonech.
Všichni známe benzinové a dieselové motory, kterými jsou auta poháněna.
Jsou ale ekologičtější možnosti. Mezi ně patří LPG. Zkapalněný ropný plyn. Je 2x levnější než benzín a dá se načerpat téměř na každé pumpě.
CNG je stlačený zemní plyn. Vyrábí se z organických látek, takže je šetrný k přírodě.
Auta poháněná elektromotorem na světě existují už přes 100 let. Kdysi byla rozšířenější než ta se spalovacími motory.
Rozpačitý
Max i Žofie se okamžitě vrhli do dobrodružství, které jim připravil jejich bratranec Vítek.
Cestu jim ukazovala dokonalá Vítkova navigace.
Elektromobil je auto bez výfuku, nejčistší a nejtišší.
Nejlepší na elektromobilu je, jak je v něm všechno jednoduché. Hero, spusť holografickou projekci.
Cívka v elektromotoru je ovinutá přes magnet, a když se do ní přivede napětí, magnet se roztočí. Pokud k magnetu připevníme hnací hřídel, můžeme roztáčet kolo. V současnosti se nejvíce vyrábějí
auta na hybridní pohon. Například na půl elektrická a na půl benzínová.
Kdyby to auto bylo jenom na elektřinu, bylo by to drahý?
Ušetříš za benzín a taky nemusíš vyměňovat některé díly, jako u benzinového auta. Třeba spojku nebo karburátor.
A jak dlouho se to musí nabíjet, aby to někam dojelo?
Bude to trvat jenom 5 hodin.
Šlápnul vedle
Spousta elektromobilů dokáže jet až 150 km v hodině. Některé i víc. Tak uznávám, že bychom mohli
mít šanci se na ten závod dostat. Akorát, že nám za chvíli zase může dojít baterie. V tom případě tu máme ještě jedno řešení.
Existují prototypy elektromobilů, které jsou plně na solární pohon. Takže by se nemusely vůbec nabíjet? Přesně tak.
Zatím sice konstruktéři narážejí na problém váhy. Vozidlo musí být co nejlehčí, protože solární panely nejsou dost výkonné na to, aby rozhýbaly normální auto, ale co není, jistě brzy bude.
Zamračený
Profesorovi v cílové rovince došlo palivo.
Zato my jsme díky solární energii vyhráli a zachránili planetu Zemi před další špinavou pohromou.
A mise byla splněna.
Smějící se
Tak, abychom si to zrekapitulovali.
Když si pořídíme elektromobil, tak ušetříme za palivo a nemusíme vyměňovat problémové díly, které by nás u spalovacího motoru trápily. Třeba spojku. A kola taky!
Právě, kola měnit musíme.
Důležité je, že s elektromobilem šetříme naše životní prostředí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama